torsdag 15 augusti 2013

Vad bloggar man egentligen om?

Det här med att blogga tycker jag verkar läskigt. Varför ska man blogga, hur intressant är jag egentligen. Och för vem ska jag blogga?

Och tänk om ingen läser vad jag skriver. 

Just därför bestämmer jag att min blogg är till för mig. Att kunna titta tillbaka, minnas och skratta åt tokigheter och galna tankar och idéer jag haft. 

Och visst kan det vara bra att titta tillbaka i stunder som känns svårare än andra. 

Just nu är jag inne i en fas, pysselfas. 

Faser är ett ord man som småbarnsförälder lär sig använda titt som tätt för att släta ut tokigheter och upptåg som barnen hittar på. 

Så då är jag väl också inne i en fas just nu. Fas just för att det lär vara övergående. 

Tycker att det är mysigt att fixa och dona hemma nu när det är lite svalare utomhus. Nu kan man, utan dåligt samvete, vara inomhus. 

Under gårdagen fixades det på Elsas rum. 

Idag har vi varit och busat med Elsas kompis Märta. Och min kompis Frida. 


Elsas namnskylt

Ny mätsticka och tavla.

//Magda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att följa dig Magda :) o jag gillar namnskylten skarpt! Måste bara berätta att även jag arbetar varje dag med FAS = Församlingsadministration dvs företagets affärssystem :) Där fick jag till det, inte sant?! Kramar till er alla från gammelfaster Biggan

Anonym sa...

Detta var trevligt!