lördag 24 augusti 2013

Dag 1 i Tjeckien till ända.

Idag var första tävlingsdagen nere i Tjeckien. Han verkade nöjd, och hade inte ont i knäet. Då blir jag lugn, för att i nästa mening höra att pekfingret inte är vad det borde. Med ens är jag tillbaka till att vara orolig. "Tänk på att du bara har ett finger och att du ska leva med det resten av ditt liv". Shit vad jobbig jag är. Jaja. Har lärt mig av föreläsaren Christer Olsson, att om man kan älska en annan människa till 80 % och acceptera de andra 20 % så ska man vara nöjd. Min oro och ängslighet får helt enkelt läggas till de 20 %

När jag tänker efter har jag svårt att tro att så mycket som 20 % av mig enbart blir accepterade och nu när gräsmattan är klippt är jag minst uppe på 85 %, det tror jag nog. 

Elsa jobbar nog just nu upp sina 20% Gårdagens kontrollvägning på BVC var initierad av mig då jag tycker att hon är väldigt gnällig och gråter mycket. Kanske kunde det vara så att hon inte får tillräckligt med mat? Nehe, kurvan var precis som den skulle. Kanske har hon ont någonstans? Det kändes och klämdes men nej, ingenting. Domen blev att det nog bara är så att fröken är väldigt frustrerad för att hon inte kan allt hon vill och lite trött efter den höga febern. Det där sista med febern tror jag mest BVC-sköterskan sa för att vara snäll, för att jag ska tro att det går över om några dagar. Kunde jag åtminstone inte fått en "fas" med mig hem att hänga upp det hela på? 

Delar av dagen har spenderats på kyrkogården, en bild på Elsa sattes på gammelmorfar Lennart grav. 1 år sedan. 

Vi har även hunnit med att fika med farmor/svärmor i Hembygdsparken. Väldigt mysigt ställe. Och Elsa höll låda och showade glatt så att de andra borden hade svårt att hålla sig för skratt. Tja - det är nog bara fel på sällskapet när hon är ensam med mig helt enkelt. Och nej, jag är verkligen inte bitter! 

Nu kommer nästa överraskning. Jag har plockat och rensat bär. Som ska bli saft. Ja, fyra liter ligger iallafall rensade i frysen, finns en risk att de kommer ligga där länge. Men ska verkligen göra ett försök att fullfölja. Saftsil får nu eftersökas. Bären heter Aronia och växer på vår häck. De är tydligen ingen hit att äta direkt som de är, förutsatt att de inte får en frostnatt. Därav ligger de nu i frysen för en frostnatt eller 100. 

1,5 dygn tills han är hemma igen. Om man nu skulle räkna.. 

Supporterklubben hejar på EM-åkaren. 

Elsa gav gammelmorfar (och gammelmormor) en bild på sig själv. 

Att vråla åt varandra är rolig underhållning. Tycker Elsa. 

// Magda

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska få en fas av mig;-). Utvecklingsfas nr 6, kategorisprånget, sker vid nio månader. Barnet lär sig att en boll kan vara gul, grön eller blå, stor eller liten men är fortfarande en boll.

Ser fram emot den där saften!

Madde