torsdag 22 augusti 2013

I'm a thinker, not a doer.

Äntligen är det feberfritt igen. Så skönt. Nu är det mer liv i luckan, på gott och ont, men jag har saknat min busiga lilla tjej. 

Jag och min kära man hade för några veckor sedan en liten pratstund, som slutade med ett konstaterande. I'm a thinker, not a doer. En sådan dom, ja jag väljer att se det så, kan vara bra att ta till när man har mycket idéer och tankar men gärna ser att någon annan (läs: han) genomför dem.

För att åstadkomma någonting och även visa på att jag minsann faktiskt visst kan göra saker, har jag idag bakat. Nu vill jag inte på något sätt ge något sken av att jag brukar baka eller att man har så väldigt mycket tid till sådant när man är mammaledig. Men jag har faktiskt bakat. Resultatet testades på svärmor. 

Helt smärtfritt gick det inte. Nöjd med att faktiskt sätta igång med något praktiskt gick det kanske lite väl undan. Förväxlade mängden socker och mjöl. 2 dl socker och 4,5 dl mjöl skulle det vara. Det blev det inte. Nåja, kunde till viss del korrigera det hela. Det blev en ganska söt kaka. Lyckades även bli av med decilitermåttet. Fick googla på "hur många matskedar går det på en deciliter".. vad gjorde man innan Google fanns? När allt var klart valde decilitermåttet att uppenbara sig. Det låg såklart framför mig hela tiden. Inte i kylen (?), soppåsen eller mjölpåsen där jag förtvivlat letade. 

Resultatet blev väl godkänt, men inte mer.

iPad, ett måste när man läser recept.

Resultatet. Ser helt OK ut - det är ändå viktigast. Iallafall när det ska ut på en blogg. 

Idag har jag hängt med detta gäng. Låt mig presentera; (fv) Hunden, Elsa, Björnen, Kaninen. (Med föräldrar med sådan fantasi kan det bara gå bra i livet, tror ni inte?)

// Magda

2 kommentarer:

Mormor och Anders sa...

Så härligt att lilla Elsa är på gång igen!
Tror säkert att det kommer att gå bra i livet med så fina föräldrar!
Fin kaka!
Kram från mormor och Anders

Anonym sa...

Kakan ser fin ut! Ulf råder dej att köpa många mått! Det har Din mamma! Kram