fredag 16 augusti 2013

För att stärka grannsämjan.

För att stärka grannsämjan. Lära känna varandra. Hälsa hjärtligare än vanligt.

Trumvirvel.

Grannfest står på morgondagens schema.

Är verkligen inte speciellt intresserad av sådana saker. Det innebär att jag oftast inte ens ger det en chans, i form av att jag inte anmäler mig. I år kom jag inte undan, utan ska snällt gå på grannfest imorgon. 

En av alla fördelar med att ha barn. Man kan ALLTID gå hem och skylla på barnet. Och utan att få dåligt samvete. När Elsa blir äldre och inte vill följa med kompisar på hyss. Då får hon mer än gärna skylla på att hon inte får för mamma. Så det jämnar ut sig. 

Men jag är positiv - ska bli skoj. Halv sex drar det igång. Elsa bör bli trött vid sex, halv sju. Och ska sen nattas. Är det riktig katastrof kan jag smita redan efter 60 minuter. Känns tryggt och bra, reservplanen är vattentät.

Vill tacka för alla snälla kommentarer och glada tillrop jag fått. Det värmer.

// Magda

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart roligt att följa familjen Turesson. Läser gärna mer om han-du-inte-får-nämna-vid-namn-i-denna-blogg. Haha! Du skriver så bra Magda, intressanta och fina reflektioner. Tack för att du delar med dig! Varma kramar från down under! /Linda