tisdag 20 augusti 2013

Operation Storstädning.

Efter en morgon, som jag för ett svagt ögonblick trodde gick mot tillfrisknande, kom ett bakslag. Detta i form av ett nedkräkt golv. 

Så, efter en promenad så att sjuklingen förhoppningsvis somnar gott, väntar nu Operation Storstädning. 

Vet själv hur skönt det är att få fräscha lakan och rent runt om mig när man själv bara mår dåligt. Hoppas att Elsa uppskattar det också. 

Dessvärre är det svårt att kombinera sjukt barn med effektivitet. Att sova utan mamma är supersvårt. Och sömnen som kommer är orolig. 

Dagens att göra är: 
1. Rengöra golv
2. Rengöra mig själv, i form av dusch. 
3. Tvätta smutsiga kläder (av samma anledning som golven behöver rengöras)

Jag är nöjd om jag hinner nummer 2. Dock kommer nummer 1 att behöva prioriteras. 

Ordet prioritera har fått en helt annan innebörd sedan Elsa kom till världen. Duscha eller äta? Än så länge har jag inte gjort något av det. Svårt att äta liggandes i sängen. Dock omöjligt att duscha i sängen. Så det får kanske bli äta istället.

Blogga går iallafall utmärkt att göra bredvid ett sovande barn. Och tur är väl det? 

Med hopp om ett äppeldoftande hem innan kvällen. 

// Magda

Inga kommentarer: