lördag 28 september 2013

Punktering och hembakt.

Lördag och så långt en bra helg. 

Natten mellan onsdag och torsdag fick liten feber och förkylningen var ett faktum på torsdagsmorgonen. Feber innebär att Elsa tycker att det är mysigt att somna och sova på mig i soffan. Feber är inte bara av ondo, fast så får man såklart inte tycka. Givetvis hade sömnen nästan ordnat till sig när förkylningen slog till. Att då sova i eget rum och säng var inte ens att tänka på. I vår säng fick det bli och ja, där var den sömnen som bortblåst. 

Fredagen var lite bättre och det hade efterfrågats lite hembakt.. Så iväg till Kvantum för att handla ingredienser. För att konstatera att bilen inte gick riktigt som jag kan komma ihåg att den ska gå. Mycket riktigt, punktering. 

Jag intar en "jag-kan-ingenting-och-vill-inte-kunna-heller"-roll i dessa lägen. Ringer Charlie och frågar vad jag ska göra och vad han tror. Knepigt för honom att veta kan tyckas. Men bättre än att "jag-kan-ingenting-och-vill-inte-kunna-heller" skulle få för sig att ingripa. Till Elsas stora förtjusning blev det ett besök på Däckcentrum och nytt däck. Fälgen hade klarat sig men "det här har varit så ett tag och du har kört en bra bit med punktering". Usch, ibland skäms man och ibland vill man bara sjunka genom marken. Jaja, man kan inte vara bra på allt. 

Hembakt blev det, chokladbollar igår och biskvier idag. Resultatet fick godkänt. Och det var inte så krångligt som jag misstänkte. Inte lika goda som de vi fick förra året av Linda och Mårten. Men helt klart godkända! Rekommenderas! Recept från Ica. Nu väntar jag bara på anmälan till "Hela Sverige bakar"... Hahaha! (Observera att jag är mycket ironisk på den punkten.)

Dagens besök i Kristianstad resulterade i att vi handlade för en smärre förmögenhet till Elsa. Men visst, hon ska ju inte behöva vara kall/blöt när hon är utomhus. Så nu kan vi vara utomhus så mycket vi vill och orkar. Usch, alltid kan försäljarna spela på ens dåliga samvete. 

Endast kylning återstår. Riktigt nöjd med resultatet! 

Mitt hjärta smälter när hon börjar stampa lite lätt när musiken går igång. Lilla loppan! Idol gillar vi. 

Dagens besök i Kristianstad resulterade i inköp (investering?) av bra ytterkläder till Elsa. Nu kan vi inte skylla på att det är kallt ute.

// Magda

1 kommentar:

Anonym sa...

Ännu en kväll med högläsning! Underbara Ni Du har verkligen talang för skrivandets konst! Kramar till Er! Och baka chokladbiskvier!! Det var ju min specialitet Men Du tyckte inte om det! Bara Macke och Mikael! /Mamma :-)