torsdag 5 september 2013

Hon är tillbaka igen.

Hon är tillbaka. Härligare än någonsin och oj vad jag saknat henne. Och hon är bättre än vad jag kunnat ana. Hur ska det här sluta, jag som trodde jag redan var upp över öronen förälskad. Och så ska man dessutom lära sig att säga nej? 

Maten fungerar bättre, magen fungerar bättre, sömnen fungerar bättre. Dock är det helt enkelt så att det där med att somna är ett gissel, hon avskyr det. Oavsett tid på dygnet. Elsa tar inte napp, vilket enbart är på ont. De som aldrig haft ett barn som inte tar napp tror jag inte kan föreställa sig hur det är. Det är j-o-b-b-i-g-t. Hellre lära ett äldre barn att sluta med napp än att ett barn med stort sugbehov inte kommer till ro. 

Så enda jobbiga i vår tillvaro just nu (läs: idag) är att somna. Det kan jag leva med. 

Har på nåder fått vara med på "Elsa och pappa-tiden" i eftermiddag/kväll. Min ridlektion blev inställd och de var snälla och lät mig vara med. Blev en tur till Mala för att hälsa på vovvarna och gammelmormor och gammel-Anders. När det är "Elsa och pappa-tid" får jag inte bestämma någonting. Därav blev det kvällsmat på restaurang Gyllene Fågeln. Även kallat McDonalds.

Tack för idag slut för idag.
Snälla Elsa, somna nu. 


// Magda 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas hon somnar snart så Ni får lite tid tillsammans innan
det är läggdags även för Er! Kram Mamma