tisdag 17 september 2013

9 1/2 månad.

Rapport från en 9 1/2 månad gammal Elsa.

I natt sov jag hela natten. Det var härligt och gjorde mig extra pigg och glad. Jag sov därav även mycket bra på dagen. Mamma och pappa är mycket nöjda med min insats. 

När man är 9 1/2 månad har man lärt sig att busa och hitta på hyss. 

Igår lärde jag mig att när det är tråkigt och jag inte vill sova på kvällen, då sträcker jag ut armen mellan spjälorna i sängen. Med en napp. Och släpper därefter ner den. En efter en. Detta kan därefter eskalera i att kasta dem. En efter en. 

Ikväll lärde jag mig även att man kan ställa sig upp i sängen. Så nu tänker jag verkligen inte sova. Det är ju toppen att kunna stå i sängen och när det bli långtråkigt kan jag variera med att kasta ut en och annan napp. 

Toppen!

Men jag är annars en snäll, busig tjej. Som blivit väldigt stor väldigt snabbt. Mamma speciellt tycker att det är lite jobbigt. Pappa är mest glad. Då kan vi snart busa, busa, busa.

Over and out. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är kanske vår lilla ny Camilla Läckberg! Jag har högläsning varje kväll! Kram från mormor!