tisdag 24 september 2013

Det tar sig.

Maten intagen. Dottern i sin säng. 

Mannen "klipper sig" - rakar av håret till en fasanful(l)t kort längd. Han har annars korkskruvshår. Hans enda kommentar när jag försöker övertala honom att låta bli, och när jag inser att det är lönlöst och istället tjurar, är att jag "väl får hålla mig på avstånd ett tag om jag nu tycker att det är så hemskt". Jaja, jag överlever väl. Det är värst den första veckan, sen är det bra igen. I nöd och lust, i nöd och lust.. I nöd!

Varannan vecka lyxar vi till det med matkasse från Mat och Ro. Ett företag från Kristianstad som levererar matkasse hem. Det som gör det ännu mer lyxigt är att vi har valt alternativet "Kockens Förberedda", vilket innebär att maten är färdig. På sin höjd får man skala och koka potatis. Ikväll blev det viltgryta med ädelost. Och ett glas rött. Underbart att inte behöva fundera på vad man ska äta, därefter köra och handla, släpa hem maten och sen laga. Dessutom blir det mindre disk. Sa jag att det var underbart? Rekommenderas varmt! 

Elsa har börjat "skärpa till sig" när det gäller sömnen. Ikväll somnade hon snällt i sin säng efter att ha druckit lite välling. Inte ett pip. Det är sällsynt. Väldigt sällsynt. Och ett par nätter i rad har hon sovit riktigt duktigt. Bara vaknat någon gång. I natt sov hon 20-04 och därefter till 07 efter en slurk mat. Det kan jag leva med ett tag! Peppar, peppar, ta i trä! Underbart! 

Babysimmet går som tåget och nu har vi lärt oss att dyka. Dyka innebär att man är under vattnet. Inte att man dyker från kanten. Det är riktigt skönt att få bada i en stor bassäng med 35 gradigt vatten. Dessvärre blir vi lite bortskämda. Elsa kommer med största sannolikhet att förvänta sig samma temperatur på semestern på Gran Canaria. Och definitivt jag med, badkruka som jag är. Där är det dock cirka 13-15 grader kallare i poolerna.. Kan bli en rolig överraskning om inte annat. 

Balansövning. Full koncentration. 

Omorganisering i kylskåpet. Ketchup och chokladsås i grönsakslådan. Vart annars?

// Magda 

1 kommentar:

Anonym sa...

Åter igen Högläsning! Kram Mamma Du skriver underbart!