måndag 2 september 2013

Kräftor och babysim.

Helgen har gått och det är återigen ny vecka. Även ny årstid, officiellt höst. Och som på beställning är det riktigt höstväder, om än med en solig eftermiddag. 

I lördags bjöds det på kräftor på Hassellunden. Familjen Pettersson/Lavin var inbjudna och kräfthattarna var på. Såklart dukat till sex personer och Elsa och Märta satt snällt och tittade på spektaklet. Som alltid kommenterar min man hur dumt det egentligen är att äta kräftor. Det bör rimligtvis gå åt mer energi att komma åt maten än vad den innehåller. Och visst, så är det nog. Tur att tillbehören innehåller kalorier så att det räcker och blir över. 

Söndagen bjöd så klart på gudstjänst klockan 11, så man fick passa sig för att bli alltför dålig av kräftorna. Nä, kanske inte hör till vanligheten med söndagsgudstjänst i vår familj, men Elsas dopängel skulle hämtas och därav besöket. Det var riktigt mysigt och hela gudstjänsten var anpassad till mindre barn. Fröken Turesson gillade det skarpt. Särskild delen med att göra höga ljud och vara fascinerad av akustiken.. 

Och sen är lektion 1 av 8 avklarad på babysimmen. Målet: Att "hoppa" (bli knuffad/slängd?!!) från kanten, ta sig upp till ytan och återvända till kanten och hålla sig kvar. Hallå?! Hon har precis lärt sig sitta! Nästa gång måste jag nog dubbelkolla om det var JAG eller min dotter som skulle utföra den där manövern. Jag vägar nämligen om man inte får hålla för näsan. Hur ska detta sluta? 

Nu sover hon snällt i sängen och jag tänkte passa på att duscha och om turen är på min sida eventuellt hinna laga något ätbart också. Klockan åtta är det Idol. Och även om jag skäms en del för att erkänna det så är det ganska skoj att titta på uttagningen. Heja förnedrings-TV! 

Fröken är något skeptisk till maten.. I detta fall är jag beredd att hålla med henne. 

Simmarna redo för lektion 1. 

Efter bad blev det fika. En fika i lugn och ro trodde mammorna. Lagom till maten var serverad vaknade både Elsa och Märta. Inte missar man något sådant.. 

//Magda




Inga kommentarer: