torsdag 3 oktober 2013

10 månader.

Då var det plötsligt 10 månader, 3 timmar och 20 minuter sedan lillan kom till jorden. Tiden har gått snabbt och samtidigt inte. Så mycket som har hänt och vi har gjort väldigt mycket. Och lärt oss väldigt mycket. Kan väl säga att jag inte fått så lite sömn någonsin som under denna tid, men samtidigt inte känt en lycka som går att mäta sig med detta heller. Så känslostormar helt enkelt. 

Projekt-"sluta amma" är nu inne på tredje dygnet. Jag har helt enkelt bestämt att jag inte orkar/vill längre. Försökte sluta innan också men det misslyckades. Men nu har vi fått upp ångan och kommer att lyckas denna gång! Jag har haft tur med amningen och det har fungerat väldigt bra. Men nu är det dags att få tillbaka en del av mig själv. Det som försvårat det hela med Elsa är att hon vägrat dricka ur flaska samt ha napp. Jag har därmed fått agera båda delar och att be någon annan hjälpa till att mata/somna har ibland varit lättare sagt än gjort. 

I morse vaknade jag först här hemma. Klockan var sju och det var fortfarande tyst. Väldigt märklig känsla! Dels att jag inte vaknade själv vid fyra och dels att jag inte blev väckt av någon som ville äta. Dock gjorde "han-jag-inte-får-nämna-vid-namn-på-denna-blogg" ett bra jobb i natt mellan 01.30 och 02.00 när det var ledsna miner här hemma. Men han lyckades, Elsa lyckades somna och jag lyckades hålla mig undan. Vet inte vem som var mest nöjd.. 

Idag blir det besök av moster, skoj! Alltså min moster. Det där med farmor/pappa/faster/mamma etc är ett gissel att reda ut nuförtiden. Men i detta fall är det alltså MIN moster som kommer på besök. 

Pelargoniorna har fått flytta in. Tveskärtarna med dem. Mindre härligt att hitta två i sängen.. Hyy!

// Magda


2 kommentarer:

Anonym sa...

Pelargonior har inte alltid tveskärtar Gumman! Kram!

Anonym sa...

De är inte farliga! Pappa bara skrämde dej eftersom han inte tålde dem! Kram