torsdag 14 november 2013

En månad senare.

Har inte blivit mycket bloggande på sista tiden. Inget alls på nästan en månad för att vara ärlig. Tänkte att jag skulle fundera på varför, men det är helt enkelt så att sedan Elsa börjat gå har det inte funnit mycket tid över till något alls. 

På gårdagens schema stod sista gången med Föräldragruppen, klockan 13.00 var tiden. 12.45 började vi så smått att förbereda oss för att sätta oss i bilen. Jag tänkte att lite smink piggar upp en ganska sliten mamma. Glasögonen åkte av och sminket skulle på. 

Elsa blev plötsligt sur för att hon inte kom in i badrummet. Hon har börjat stänga dörrar och tycker att det är spännande. Dock blir hon förbannad på mig när hon sen inte kommer in genom dörren hon precis stängde.. 

Jag öppnar dörren och in i badrummet tågar hon. Vad jag, utan glasögon, trodde var en sönderriven röd servett visade sig vara blod, i massor. Små små steg av blod visar sig på badrumsgolvet. Gah! Och inget säger hon heller. Busunge! Ringer pappa Charlie som får ta en akututryckning hemåt. Iväg till vårdcentralen direkt där de limmar och tejpar skärsåret under tån.

Nu är hon som ny igen, tur det!

Alltid är det något, fullt ös minst sagt! 

Lilla loppan, tur det gick bra! 

// Magda


Inga kommentarer: